اجاره اقامتگاه بوم گردی کهندژ

(تعداد بازدید: 6086)   خراسان رضوئ ,  چناران ,  رادکان 

اقامتگاه بوم گردی کهندژ در روستای رادکان، شهرستان چناران استان خراسان رضوی واقع شده است. روستای تاریخی رادکان با قدمت چند هزار ساله در دامنه رشته کوه های هزار مسجد بنا شده  که دارای آب و هوای کوهستانی است و محل مناسبی برای سفر و گذران اوقات فراغت در فصل تابستان می‌باشد.

عمارت کهندژ به صورت حیاط مرکزی که تمام اتاق های آن روبه حیاط ساخته شده و دارای 4 فضای اصلی است و شامل اتاق شاه نشین، حوضخانه، اتاق برج و بالاهشتی می‌باشد و مکان مناسبی برای دورهمی خانوادگی است. اقامتگاه کهندژ با معماری اصیل ایرانی، ساختمانی بزرگ مملو از حس آرامش و اصالتی عظیم، با آغوشی باز میزبان میهمانان و گردشگران خویش است.

این مجموعه تاریخی با قدمت 230 ساله مربوط به دوره افشاریه، در زمینی به مساحت 2200 متر و زیر بنای 460 متر مربع به صورت همکف میباشد که پس از مرمت و بازسازی مورد استفاده قرار گرفته است. این خانه سنتی دارای 7 اتاق است که ظرفیت پذیرش 30 مسافر را دارد. اتاق های اقامتی با نقاشی، آیینه کاری، گچ بری و تزیینات و ساخت سنتی، حیاطی مملو از درختان با طراحی باغ های پردیس ایرانی و دیوارهای کاهگلی است که دنیای خوش کودکی را در چشمان آدمی مجسم می کند.

از ویژگی های منحصر به فرد اقامتگاه می توان به اجرای موسیقی و رقص خراسانی، رصد آسمان پرستاره از برج دیده بانی آن، زمین بازی های سنتی و برپا کردن آتش در آتشدان، خرید صنایع دستی خراسان و فرآورده های بومی آن اشاره کرد. از جاذبه های گردشگری نزدیک اقامتگاه می‌توان، مسجد جامع، مقبره خواجه، طبیعت بکر کوه های هزار مسجد، یخچال های قدیمی و برج رادکان را نام برد.


درخواست رایگان رزرو
تضمین بهترین قیمت
رزرو آنلاین اقامتگاه
در حال حاضر اقامتگاه بوم گردی کهندژ قابل رزرو نمی باشد.


موارد مشابه



محدوده اقامتگاه در نقشه





دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه ثبت شده است

نادر (رزرو کننده) اقامت با صبحانه، ناهار و شام محلی در شهریور 1398 19 شهریور 1398
پذيرايى خوب بود ولى سرويس چاى فقط در زمان هاى خاصى بود
معماری و منظره:4 از 5

ارزش خرید نسبت به قیمت:4 از 5

وضعیت نظافت:5 از 5
از 5

سرویس دهی و رفتار پرسنل:4 از 5





ارسال نظر و امتیاز

ثبت نظر









با ثبت نظر خود، به مسافران آتی این اقامتگاه جهت ارزیابی کمک کنید